Przemyślany, profesjonalny sklep internetowy napędza sprzedaż i umożliwia zarządzanie każdym etapem handlu elektronicznego. Polecamy nasze rozwiązania jako najbardziej elastyczne i dopasowane do Państwa potrzeb.
Sklep internetowy to tak naprawdę bardzo zaawansowana strona internetowa. Podstawowym jego elementem jest katalog produktów - prezentacja oferty. Warto podzielić go na kategorie, segregować atrybutami produktów i uwzględnić jego wielkość - podział na podstrony. Przeciętny sklep internetowy zawiera kilka tyś. podstron na których opisywane są sprzedawane produkty.
Kolejnym ważnym elementem systemu sprzedaży internetowej jest koszyk. Funkcjonalny koszyk powinien umożliwiać gromadzenie danych o zamówieniu, usuwanie produktów, zmianę ich ilości, przy czym powinien dbać o kontrolę stanów magazynowych i uniemożliwiać ich przekraczanie. Przydatną funkcją jest umożliwienie porównania produktów dodanych do koszyka i dodanie pola uwag.
Oczywiście każdy sklep powinien posiadać takie podstrony jak "o nas", "kontakt", "regulamin" itp. Jednakże sercem sklepu jest jego panel administracyjny - obsługa może rozdzielać między siebie zamówienia, przesuwać je po kolejnych etapach (np. oczekuje na płatność, zapłacono - do wysłania, wysłano, zrealizowano), a na kżdym z etapów powinna być generowana wiadomość do klienta.
Współczesne sklepy internetowe umożliwiają często zakupy bez rejestracji konta, przydatna funkcja gdy nie liczymy na szybki powrót tego samego klienta. W takim przypadku konieczne jest przynajmniej zaimplementowanie potwierdzania e-mailem zamówień, często również taki klient nie może korzystać z wysyłki za pobraniem. Sklep może dodatkowo sprawdzać stany magazynowe z zewnętrzną aplikacją, sprawdzać aukcje internetowe i zdejmować wyprzedane produkty.
Potęga autorskiego rozwiązania polega przede wszystkim na tym, że zawsze możemy dodać kolejną - nową funkcję, zmienić istniejące i być o krok przed konkurencją. Dodatkowo wzrasta poziom bezpieczeństwa gdyż mamy zamknięty system do którego nikt inny nie ma dostępu.
Nad czym warto pomyśleć?
- jak chcemy zbudować katalog produktów (podział na kategorie, grupy, atrybuty asortymentu, galerie),
- jakie opcje dostawy będą dostępne dla klientów (kurier, poczta, limity wagowe itp.),
- jakie formy płatności udostępnimy w sklepie (płatność online, przelew, pobranie, karta, raty itp.),
- określić nazwę sklepu i poprosić nas o zarezerwowanie domeny,
- sprawdzić dostępność zdjęć produktów (opcjonalnie wyposażyć się w małe studio, dobrego fotografa),
- pomyśleć nad regulaminem sklepu,
- jakiego rodzaju promocje są przewidywane w przyszłości
- i w jaki sposób sklep ma nam ułatwić sprzedaż.